دبیر ستاد بین الملی غدیر شهرستان مراغه گفت: دهه امامت و ولایت فرصتی برای تبیین واقعه عظیم غدیر و فلسفه ولایت فقیه در جامعه اسلامی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رصدمراغا ؛ حجه الاسلام رحیم علی طالعی در گفتگو با خبرنگار ما افزود: اهمیت و جایگاه امامت و ولایت ایجاب میکند در دهه غدیر و امامت و ولایت در قالب تشکیل ستاد غدیر شهرستان برنامه هایی جامع  برای تبیین و ترویج فرهنگ غدیر و ولایت فقیه برگزار شود.
وی با تبریک به مناسبت اعیاد سعید قربان و غدیر خم، افزود: بنیاد بین المللی غدیر در برنامه ریزی های کلان و اساسی خود، با در نظر گرفتن دورنما و افق روشن معنوی، از روز عید قربان تا غدیر خم را به نام دهه امامت و ولایت نامگذاری کرد؛ تا مردم مسلمان ما به اهمیت و استمرار ولایت و امامت بیش از پیش در جامعه اسلامی پی ببرند.
وی شعار امسال این دهه را  لبیک یا رسول الله عنوان کرد و اضافه کرد: بر اساس فرمان و ابلاغ پیامبر اسلام (ص) در حجه الوداع در سرزمین غدیر خم؛ حضرت علی (ع) را به عنوان امام منصوب و معرفی کردند و فرمودند که حاضرین
به غائبین و پدران به فرزندان تا روز قیامت ابلاغ نمایند.
وی ادامه داد:  همه ما در این دهه وظایف مهمی بر عهده داریم که یکی از مهم ترین وظایف، تشریح و تبیین مسأله غدیر برای مردم به‌ویژه نسل جوان است.
وی افزود: یکی از مهم ترین وظایف رادراین دهه، تشریح و تبیین مسأله غدیر برای مردم به‌ ویژه نسل جوان در جامعه اسلامی است.
وی گفت: جشن های دهه امامت و ولایت با هدف نهادینه کردن فلسفه غدیر  با اجرای برنامه های متنوع و تاثیرگذار فرهنگی  ضروری است.
وی با اشاره به اجرای برنامه های این دهه به صورت خودجوش در مساجد این شهرستان افزود: در طول این دهه اعضای ستاد غدیر در سطح شهرستان اقدام به اجرای مسابقات مختلف و برگزاری گفتمان های دینی و مذهبی می کنند.
وی برگزاری محفل انس با قرآن کریم در روز غدیر  را یکی  دیگر از برنامه های مهم این دهه عنوان کرد و افزود: در این محفل قاری ممتاز کشور برادر علیزاده  قرائت خواهد کرد.
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه مراغه با اشاره به اینکه برپایی جلسات پرسش و پاسخ با موضوع غدیر خم، امامت و ولایت از دیگر برنامه های کانون های فرهنگی و تبلیغی شهرستان است، ادامه داد: این جلسات با حضور روحانیان برجسته و همچنین جوانان با ایمان شهرستان در مساجد این برپا می شود.
حجه الاسلام طالعی گفت :هدف از اجرای این برنامه ها نهادینه وهمگانی کردن فرهنگ غدیر توسط والدین گرامی به فرزندان و یاد آوری سنت حسنه اطعام و احسان در ایام دهه غدیر و برنامه های فرهنگی اعم از کتابخوانی و  مقاله
نویسی ، شعر خوانی وغیره توسط نهاد ها و ستاد ها به اجرا در آید .
انتهای پیام /